Voor de ZZP-er die niet IETS maar IEMAND wil zijn. Omdat je oprECHT in contact wil komen met de mensen met wie jij de KLIK hebt. Voor iedereen die niet alleen wil “verkopen” maar juist ook door het delen van “stukjes persoonlijkheid” online via social media zichtbaar wil zijn. Bij deze 4 tips. Ongeacht in welke fase je van het ondernemerschap jij je bevindt of hoe gemakkelijk of moeilijk jij het vindt om online op een persoonlijke manier zichtbaar te zijn. Jezelf te laten zien. Ook al voelt het uitvoeren van al deze tips voor jou op dit moment niet comfortabel? Onthoud dat alleen al door het oppakken van slechts 1 tip, je al in ieder geval één actie onderneemt om meer persoonlijk zichtbaar te zijn. En dat is helemaal top!

Persoonlijke informatie waarvan jij denkt: “Oh dat, dat stelt toch niks voor! Dat is toch helemaal niet interessant”
  • Vertel over wat je graag doet in je vrije tijd,
  • over je hobby’s,
  • sport,
  • favoriete muziek,
  • inspirerende tekst uit een tijdschrift dat je op zondagmorgen leest.

Ook al heeft dit geen overeenkomsten met wat je doet als professional. Juist door deze kant van jezelf te laten zien, kun je anderen inspireren en bied je ze de kans om te reageren. Hoe leuk is dat! 

Fototip Fotografeer met je smartphonecamera gedurende de dag “kijkjes achter de schermen”. Wat je ziet, waar je van geniet, wat jou blij stemt. Post ze op een later moment op de dag in verhaallijn op je Social Media stories waardoor je jouw volgers mee in jouw belevenissen/kijk op zaken etc.

2 Laat zien waar je werkt

Doe net alsof je jouw praktijk of werkruimte voor het eerst bezoekt en verplaats je in jouw klant. Wat kan deze verwachten als hij of zij voor het eerst bij jou op bezoek komt? Wijs ze op voorhand de weg door foto’s van herkenningspunten te maken en vertel waarom je bijv. die ene muur pimpelpaars hebt geschilderd, welke muziek er op de achtergrond te horen is en waarom je graag dat ene geurtje in je diffuser gebruikt. Laat je volgers door de foto’s jouw omgeving “beleven”.

3 Gebruik als profiel voor je accounts een duidelijke portretfoto in plaats van je logo.

Als eenpitter is het 1:1 contact dat je kunt bieden super waardevol! Laat zien wie je bent en waar kun je daar nog beter mee beginnen dan in je Social Media profiel! Een mooie duidelijke selfie is naar mijn idee dan nog altijd beter dan het logo. Maar… een professionele foto geeft een professionele indruk. Wat vind jij jezelf waard?

4 Wat is JOUW naam?

Wat is jouw roepnaam? Veel Social Media accounts hebben de naam van een bedrijf. Logisch! Maar, in veel bedrijfsnamen is niet te achterhalen wie de vrouw achter het stuur is. Is jouw naam niet in je bedrijfsnaam verwerkt, laat op z’n minst in je bio beschrijving weten hoe je heet zodat geïnteresseerden je persoonlijk kunnen aanspreken als ze willen reageren op je posts!

Bonustip

Persoonlijk betekent niet automatisch: “With your face all over the place”. (Dat mag natuurlijk wel als dat goed voor jou voelt)

Ter inspiratie heb ik een E-book samengesteld met thema’s om zelf te fotograferen met je smartphonecamera. Persoonlijke foto’s: “Zonder dat je met je snoet op de foto moet.” 

Je kunt dit gratis aanvragen via onderstaande link.

Succes!

Welke van bovenstaande tips spreekt jou het meeste aan?

Gratis E-book aanvragen