Een paar dagen geleden las ik op internet een artikel waardoor ik werd geïnspireerd voor het schrijven van deze post! 😉

“Grote bedrijven blijven zoeken naar manieren om hun bedrijf persoonlijker te maken.”

… Grote bedrijven die op zoek zijn naar manieren om  persoonlijk contact met (potentiele) klant te verbeteren! Precies DAT is het krachtigste instrument van de ZZP-er!

Stof tot nadenken, toch!? 


Maar niet te lang!
Wat voor grote bedrijven een  worsteling is, is de grootste troef van de eenpitter!

  • Ben jij je bewust van de waarde die je kunt bieden bij het neerzetten van je bedrijf door jezelf zichtbaar te maken?
  • Weet je dat je een magneet wordt voor ideale klanten als je JEZELF inzet als “instrument”?
  • Ben JIJ – als mens en expert online zichtbaar?
  • Laat jij Jezelf online Zien zoals je bent in woord en beeld?
  • Ben je structureel en consequent zichtbaar online?

In dit blog wil ik een paar tips met je delen hoe je jouw bedrijf een gezicht kunt geven.

1 Professionele en originele profielfoto op social media.

Als (potentiele) klanten jouw social media account bezoeken, kunnen ze dan zien met wie ze te doen hebben? Of “verstop” jij je achter je logo of gebruik je die ene gezellige vakantiefoto waar je gezicht schuil gaat achter een zonnebril? Een duidelijke en goed belichte foto waarop men kan zien wie je bent is wat ik bedoel. Puur, echt. Zoals je “in het echt” ook bent. Geen beschilderde variant van jezelf waar je voor de fotoshoot “tijdelijk in bent getransformeerd” omdat je denkt dat dit “zo hoort”.

2 Persoonlijk en origineel beeldmateriaal voor social media berichten en stories.

Beeld EN tekst. Componeer berichten in de verhalende-vertellende vorm. Zoals je tegen een vriendin dit verhaal zou vertellen. Deel je eigen ervaring, kijk op zaken, gevoel, hobbels die je hebt overwonnen, geluksmomenten die je beleefd, oplossingen die je bedacht hebt, de helpende hand die je werd aangereikt, jouw inspiratiebron.

Op die manier raak je de kijker in z’n hart want die reageert bijvoorbeeld (zonder dat je het wellicht ooit te weten komt) met: “Oooh, dat gebeurt mij ook altijd! Ben ik tenminste niet de enige, wat leuk!” OF “Tjonge jonge, wat een gedoe. Niet mijn type dit!” (ook zonder dat je het wellicht ooit te weten komt of, omdat je je volgers aantal ziet zakken.) Is niet erg toch! Je omringt je toch het liefst met gelijkgestemden!? Voor deze vorm van zichtbaarheid zijn smartphonefoto’s perfect! Jij neemt jouw volgers mee in jouw wereld. Jij geeft ze een kijkje achter de schermen door dagelijkse “gewoon maar zo bijzondere” dingen te delen.

3 “Over mij” Pagina op je website

Laat jij Jezelf in íeder geval Zien op deze meest persoonlijke pagina van je website? Een professionele (zie punt 1) portretfoto waarbij je oogcontact maakt met de kijker?  (Weet je trouwens dat het één van de meest bezochte pagina’s van een website is? Dat geeft al aan dat mensen snakken naar een beeld van het mens achter het bedrijf!)

4 Website

De website vergelijk ik altijd met een winkel. “Mijn winkel” die 24/7 toegankelijk is voor iedereen. Deze is statisch (ten opzichte van het dynamische social media waar ik onderhand dagelijks zichtbaar ben)  en daarom adviseer ik altijd om hier professioneel beeldmateriaal te gebruiken die de tekst van de pagina versterkt. Juist daarmee maak je de pagina’s interessant om te bekijken en onderscheidend omdat er niemand anders is die het zo aanpakt zoals jij!

Hoe voelt het voor jou om je bedrijf een gezicht te geven?

Zie je in dat je je onderscheidend kunt positioneren als je als het gezicht van je bedrijf zichtbaar wordt?
Hoe voelt het voor jou om een foto van jezelf “de ether in te slingeren”?
Vind je het spannend?
Of valt het wel mee?

Met dit blog hoop ik jou op weg te helpen bij het kiezen van je eigen pad met betrekking tot puur profileren.
Hoe je er ook in staat?
Onthoud: Met kleine stappen kom je ook vooruit. ALS je maar bewust bezig blijft met zichtbaar zijn!

Gaandeweg kun je aftasten welke manier “jezelf laten zien” het beste bij jou past!
En als ik je ergens bij kan helpen, laat van je horen!
Ik help je graag!

Zet in ieder geval die volgende stap en vind zelfverzekerd jouw eigen weg op het “online podium” zodat ook jij de mensen aantrekt met wie jij het liefste werkt.

Laat Jezelf Zien!

PS: Stockfoto’s

Veel stockfoto’s zijn niet origineel. En als je jouw bedrijf een unieke uitstraling wilt geven, moet je dus vooral niet de stockfoto’s kiezen die door iedereen gebruikt worden. De kans is groot dat het nauwelijks aansluit bij het concept of de inhoud van de tekst. En als je pech hebt, zie je dezelfde foto’s zelfs terug op de site van je collega! De foto’s zijn vaak nietszeggend en té algemeen! Je begrijpt het denk ik al… stockfoto’s zijn dus alles behalve geschikt om jouw bedrijf een gezicht te geven.

PS: Voel je vrij om dit bericht te delen met iemand waarvan je denkt dat hij of zij de inspiratie en tips goed kan gebruiken!